14 Nisan 2013 Pazar

Şekerbank'ın Başarılı Reklam Stratejisi

     Tüketicinin dört bir yanını saran sayısız banka ve bunların reklamları arasında kaybolan tüketicinin algısını kendi markanın üzerine çekmenin çeşitli yolları vardır. Bunlar arasında başta gelen ise rakiplerden farkını ortaya koyan yaratıcı reklam kampanyalarıdır. Son zamanlarda Şekerbank izlediği yolla dikkatleri üzerine çekiyor. 1953 yılında Anadolu halkının,girişimcisinin emekleriyle ve birikimleriyle kurulmuş olan banka,köyden kente mutlu bankacılık ve gücünü geçmişinden aldığı mesajını reklamlarıyla tüketiciye hatırlatıyor,aşılıyor.
     Geçtiğimiz yıllarda imza attığı başarılı reklam filmlerinin üstüne,günümüzde yaptığı başarılı filmleri katarak yoluna devam ediyor Şekerbank. Bu reklam filmlerinin ilk yayınlananı ise; ''Uzat Elini Türkiye'' adlı reklam filmidir. Şekerbank her zaman olduğu gibi bu reklam filminde de ''her zaman ve her şartta tüketicinin yanında olduğuna'' vurgu yapmış. İşte o reklam;

                                 
     Beğenilen bir sonraki reklam filmi ise ''Üretenin Gerçek Bankası'' adındaydı. Reklam filminde mekanlar,oyuncular vs doğru seçimi ve duygusal bir müziğin filme eşlik etmesiyle üreticinin yaşamından kesitlerin yansıtıldığı reklam filmi mesajıyla tüketiciyi yakalamayı başarıyordu. İşte o reklam;

                                       
     Daha sonra müziğini Moğollar grubunun yaptığı ''Üreten Emeklilik'' filmi geliyor. Bu reklam filminde ise çevremizde gördüğümüz veya birçok kez gözden kaçırdığımız esnaf lokantalarının birisinin mutfağına giriyoruz. Çalışmaktan kendini ve geleceğini düşünmeye fırsat bulamayan üreticinin imdadına yine 'Şekerbank' koşuyor. Doğru bir müzik seçimiyle mesaj yine gayet açık,net bir şekilde tüketiciye iletiliyor. Bu reklam filmine aşağıdaki link üzerinden ulaşabilirisiniz.

'' http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RWKJVgF2ZnI ''

     Ve en son yapılan ve bence harika bir iş olan ''Kapımız Esnafa Hep Açık'' reklam filmi. Önce yayınlanan teaserla merak uyandırılmış ve arkasından reklam filmi yayına girmişti. Ve hakikaten beni fazlasıyla meraklandırmıştı altındaki fikir. Bu reklam filminde,çerremizde supermarketlerin,avmlerin açılmasıyla unutulmaya yüz tutmuş mahalle esnaflarının önemine başarılı bir şekilde vurgu yapılıyor. Diğer reklamlarda ki gibi duygu yönü ağır basan bu reklamda tüketicinin manevi hislerine hitap ediliyor. Ve bu esnaflar Başbakanın,''siz de gidip birleşerek bir market olun'' gibi çıkmaz olan bir çözüm sunduğu mahalle esnafları. Ve işte o güzel ve manidar ''Şekerbank Esnaf Açık'' reklam filmine aşağıdaki link üzerinden ulaşabilirsiniz.

'' http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VVHkL3nF61E#! ''

     Bu reklam filmi esnafın dertlerine dikkat çekiyor ve ''Mahallemizi mahalle yapan esnafımız için el ele verelim,siz de yarın mahalle esnafınızdan alışveriş yapın,kapıları hep açık kalsın'' mesajıyla onlardan alışveriş yapmamızı istiyor. Ayrıca her ayın 15. günü tüketicinin mahalle esnaflarından alışveriş yapması için Şekerbank'ın 60.yılı süresince çeşitli etkinlikler ve uygulamalar kampanyaya dahil olacak.

     Yazımın ana fikrine gelince ise Şekerbank kurulduğu günden bu yana titiz ve çok çalışmalarının karşılığını alıyor. Başarılı reklam stratejileriyle de tüketicinin her daim yanında olduğu mesajını,tüketiciyle manevi bağlar kurarak aşılıyor.

                                                                               

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder